יום שני, 4 בינואר 2016

אבטחה – המקצוע הכי יציב במשק
מאבטח

אם חשבתם לעצמכם איזה מקצוע הכי מתפתח בארץ ובעולם, אז תתפלאו לדעת שמקצועות האבטחה הם הענפי התעשייה הכי מתפתחים והכי יציבים במשק העולמי.

בשנים האחרונות ישנה גם הבנה גלובלית לגבי חשיבות המאבטח והאבטחה ברחבי העולם – בין אם זה מאבטחים בקניונים ועד למאבטחים אישיים.

למרות שזהו מקצוע שאינו "זוהר" ואין שום צורך בהשכלה קודמת (בדרך כלל) זהו מקצוע שקל מאוד להתפתח בו והוא בהחלט מבין החשובים ביותר במשק העולמי.


מאבטח בחברות שמירה

מה צריך כדי להיות מאבטח באחת מחברות השמירה הגדולות? למען האמת, לא יותר מידי.
כל שעליכם להיות זה, יוצאי צבא (גם רובאי 02 יכול לכלול בחברות אלו), אנשים ישרים וללא עבר פלילי, אישור רפואי ויכולת נשיאת נשק. רק בחלק מחברות השמירה תדרשו גם לעבור מיונים וסינונים קפדניים – בדומה לגיבוש צבאי, שבו תצטרכו להבחן על כישוריכם החברתיים והפיזיים.

אז למי זה מתאים? כמעט לכל מי שמעונין כל עוד הוא עומד באחד הדרישות הנ"ל. בד"כ העובדים הם חיילים משוחררים, סטודנטים ואנשים מבוגרים שאף חברה לא מוכנה לקחת בגלל הגיל.

ציפיות השכר? למען הסדר הטוב, אל תצפו להיות עשירים מהעבודה הזו (לפחות כאן בארץ). השכר בחברות השמירה לרוב הוא שכר שעתי שנע בין 25 ₪ לשעה ועד 40 ₪ לשעה. ובממוצע השכר עומד על 6,500 ₪ למשרה מלאה. נכון זה לא הרבה – אך לחיילים משוחררים או לאנשים מבוגרים זה יכול מאוד להתאים ולסדר להם את החודש. מה גם שלהרבה סטודנטים זה נוח מבחינת השעות וזו ללא ספק העבודה הרווחית ביותר עבור סטודנטים.

מה עם קידום? מבחינת קידום בתפקידים, ישנם הרבה חברות שמירה שמבטיחות קידום למתאימים ואכן כך עושים. מי שנמצא מתאים בעיני החברה ורוצה בכך יכול להתקדם למשרות ניהוליות ולקחת חלק באבטחה השוטפת של מגוון איזורים שיהיו תחת פיקודו. ברוב החברות למנהלי אזור ניתנים גם הטבות כמו רכב צמוד, טלפון סלולרי, ושכר יחסית גבוה שנע לרוב בין 9,000-11,000 ₪ ברוטו.


מאבטח אישים

מה צריך כדי להיות מאבטח אישים? חברות העוסקות באבטחת אישים לרוב הינן חברות ממשלתיות ודורשות בוגרי יחידות קרביות (רובאי 05 ומעלה). בין היתר על כל המאבטחים לעתיד להיות בכושר פיזי ומנטלי גבוהות מאוד. קשה מאוד להתקבל למשרת אבטחת אישים אך אם כבר התקבלתם צפו לתמלוגים ושכר גבוה ביחד עם עבודה מאומצת ומרובת שעות.

למי זה מתאים? להיות מאבטח אישים לא מתאים לכל אחד, וכמובן שלא כל אחד מתקבל. הסינונים מאוד קפדניים ובוררים אחד מתוך עשרה או עשרים נבחנים. כמו שהוזכר מקודם – רק יוצאי יחידות קרביות מובחרות יוכלו לקחת חלק במשרה זו – וזו ללא ספק משרת האבטחה הנוצצת ביותר.

ציפיות שכר? מבחינת שכר בעבודה זו אין לכם ממה לחשוש, השכר נע בין 8,000 ₪ ברוטו למתחילים ויכול להגיע גם 20,000-30,000 ₪ לבעלי ותק. מאבטחים בעלי תעודת מדריך קרב מגע, או מדריכי קליעה יכולים להגיע גם למשכורת של 150 ₪ לשעה.

מה עם קידום? אם אתם מאבטחי אישים וחשבתם על קידום בתפקידים אז שתדעו שאין הרבה משרות פניות ולרוב אנשים שעובדים בתחום נשארים גם עד הפנסיה. אך יש אפשרות לקידום אחר – מאבטחי אישים יכולים להתקדם למשרות בשב"כ ובמוסד ודי בקלות. אך מה שקורה בסופו של דבר זה שרוב המאבטחים נשארים בתפקיד שלהם תקופה ארוכה ורק משופרים בתנאים, כמו פחות שעות עבודה עם אותה משכורת ובחלק מהמקרים מקבלים אפילו רכב צמוד.


אם אתם חושבים שאתם מתאימים, שווה לכם לנסות להבחן לתפקיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR