יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

מפיק אירועים
Event managemer

הפקת אירועים מחייבת מעורבות של אנשי מקצוע מהרמות הגבוהות ביותר.

מפיקי אירועים רבים לוקחים חלק בכנסים גדולים וחשובים אותם הם מפיקים, ונדרש מהם לעמוד בסטנדרטים גבוהים מאוד ונוקשים, מפיקי האירועים הם האחראים הבלעדיים על הפיכת האירוע להצלחה גדולה או כישלון גמור. על ניצול התקציב והמשאבים אותם משקיע הלקוח.

ממפיק האירועים נדרש להיות בעל ידע, מקצועיות ובעל מיומנות – יכולות אלו מסוגלים לשנות את האווירה ושביעות רצון באירוע אותו הם מפיקים. במידה ומפיק אירועים אינו עומד בסטנדרטים אלו ולא מצליח למלא את תפקידו כראוי, הוא עלול לגרום להפסדים של עשרות ואולי מאות אלפי שקלים ועוגמת נפש גדולה.

תפקידו של מפיק האירועים

תפקידו של מפיק האירועים מתחיל הרבה לפני מועד האירוע, במהלך הזמן עד האירוע עליו לדאוג לתיאום הציפיות בינו לבין הלקוח, ליצור קשר עם ספקים שונים ורלוונטיים ולקבוע את התקציב של ההפקה הנדרש. 

לאחר מכן על המפיק אירועים להתנהל מול המוזמנים לאירוע ולקבל אישורי הגעה. וביום האירוע עליו להישאר עם היד על הדופק ולפתור בעיות בלתי צפויות. על המפיק למצוא פתרון יצרתי לכל בעיה שצצה ולעשות את הכל כדי שההפקה שהרים תצליח.

כל הדברים הנזכרים כאן מחייבים את המפיק אירועים בהכשרה מקצועית בשילוב רקע תיאורטי וניסיון מעשי.

איך נהיים מפיקי אירועים?

  • יוזמה אישית – חלק מן מפיקי האירועים אינם מחזיקים בתעודת הכשרה פורמלית. ישנם מפיקים טובים בעלי גישה חיובית לתחום ההפקה ויכולת התבלטות מעל שאר האנשים הסובבים אותם. לרוב אנשים אלו הם בעלי יכולות חברתיות גבוהות מאוד ובעלי קשרים חזקים בתעשייה.
  • קורס הכשרה בהפקת אירועים – ישנה דרך פשוטה לצבור ניסיון וידע בתחום הפקת האירועים והיא על ידי מעבר קורס הכשרה ייעודי בהפקת אירועים. הקורס ניתן ע"י חברות פרטיות בארץ ובעולם, והוא מתאים לאנשים בעלי יכולות חברתיות גבוהות ויכולות פיקודיות (יוצאי צבא וכד'). הקורס יכול להתאים גם לאנשים בתור קריירה שניה או השלמת הכנסה. הקורס נערך בתנאים מאוד נוחים ולתנאי הקבלה לא מהגבוהות (ראיון אישי, 12 שנ"ל וידיעת שפות).

ציפיות שכר

מפיק אירועים בתחילת דרכו יכול לצפות לשכר שנע בין 3,000 ₪ לאירוע ועד 7,000 ₪ לאירוע. מפיק בעל יותר ניסיון וידע משכורתו יכולה לעמוד על 9,000 ₪ ועד 16,000 ₪ לאירוע.


מפיק אירועים טוב חייב לאהוב את תחום הפקת האירועים, כיוון שזו הדרך היחידה שיוכל להפיק אירועים ברמה גבוה ובהצלחה, וכמובן לעמוד בלחצים תוך כדי שמירה על איפוק, חיוך ובסבלנות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR