יום שני, 18 ביולי 2016

האם הסטודנטים בישראל מרוצים מהאוניברסיטאות והמכללות בהם הם לומדים?

האם הסטודנטים בישראל מרוצים מהאוניברסיטאות והמכללות בהם הם לומדים?
על פי סקר שנערך בשנת 2015, נשאלו 14,307 סטודנטים מכל רחבי הארץ על איכות הלימודים במכללות ובאוניברסיטאות השונות בארץ.

בין השאלות נשאלו הסטודנטים על שביעות הרצון ממוסד הלימודים וגם על רמת הקושי בלימודים עצמם.
בסקר הסטודנטים נצרכו לענות תשובות של 1-5 כאשר 1 הוא הציון הנמוך ביותר ו-5 הוא הציון הגבוהה ביותר. להלן הסקר:

באיזו מידה הקבלה ללימודים הייתה קשה?

20% מהנשאלים ענו שהיה קל מאוד להתקבל למוסד האקדמאי שבו הם לומדים, לעומתם 71% נתנו ציון שנע בין קל לקשה (2-4) ורק 8% מהנשאלים ענו שהקבלה ללימודים הייתה קשה מאוד.

מהי מידת שביעות הרצון מהלימודים עצמם?

רבים מאתנו חושבים שרמת הלימודים בישראל נמוכה. אם זאת על פי הסקר רק 1% הצביעו שהם אינם שבעי רצון מהלימודים שלהם ולעומתם 44% מהנשאלים הצביעו שהם מרוצים – ו-35% הצביעו שהם מרוצים מאוד מהלימודים עצמם. (20% מהנשאלים הצביעו 2 ו-3, כלומר לא כל כך מרוצים ובמידה מספקת).

האם ניתן לשלב לימודים ועבודה במשרה מלאה במסלול הלימודים?

19% מהנשאלים סבורים כי אכן ניתן לשלב לימודים ועבודה, אך לעומת זאת 40% מהסטודנטים שנשאלו סבורים כי לא ניתן לשלב עבודה במשרה מלאה ולימודים ביחד. 41% מהנשאלים הצביעו שניתן לעבוד ולשלב לימודים אך ורק עם משרה חלקית ולא מלאה.

באיזו מידה את/ה מרוצה מהקפיטריה בקמפוס וממחיריו?

על פי הסקר 15% מהסטודנטים הנשאלים הצביעו שאינם מרוצים מהקפיטריה בקמפוס וזאת משום המחירים הגבוהים שהם נאלצים לשלם על מוצרי המזון והשתייה. בשווה להם 15% מהנשאלים דווקא הצביעו שהם מאוד מרוצים מהקפיטריה בקמפוס שלהם ומהמחירים שהוא מציע. 28% מהסטודנטים שנשאלו הצביעו במידה סבירה, שהם מרוצים מהקפיטריה אך לא ממחיריו.

האם היית ממשיך/ה ללימודי המשך באותו מוסד לימודים?

52% מהנשאלים סבורים כי ימשיכו ללימודי תואר שני ושלישי באותו מוסד אקדמאי שבוא הם לומדים כעת. לעומתם רק 11% נענו לשאלה זו בשלילה ואינם ימשיכו באותו מוסד בהמשך דרכם. ו-37% נענו שרק אולי ימשיכו באותו מוסד אקדמאי אם בכלל.

מהי רמת הקושי של הלימודים?

כאשר נשאלו הסטודנטים על רמת הקושי של הלימודים 46% נענו שרמת הלימודים קשה (4), ו-24% מהנשאלים ענו שהרמה של הלימודים קשה מאוד (5). רק 5% סבורים שרמת הלימודים קלה מאוד (1-2). 26% נענו שהרמה סבירה מאוד.

במידה והנך עובד/ת, האם תחום התעסוקה שלך קשור לתחום הלימודים שלך?

26% מהסטודנטים שנשאלו נענו לשאלה זו בחיוב, כך שהם עובדים באותו תחום אותו למדו. נתון מצער יותר הוא ש-50% מהנשאלים ענו על שאלה זו בשלילה, הם אינם עובדים בתחום אותו הם למדו/לומדים – ואינם צופים עתיד מקצועי באותו התחום. 24% מהנשאלים ענו שהעסוק שלהם נוגע בתחום העסוק אותו למדו אך אינו חד משמעית מה שלמדו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR