יום ראשון, 1 במאי 2016

היסטוריון – ללמוד מההיסטוריה ולהבין את העתיד

היסטוריה
בשלושה העשורים האחרונים חלה עליה בדרישה להיסטוריונים בעולם וזאת מכיוון שכיום אנשים לא רואים במקצוע הזה חשיבות או יכולת פרנסה ראויה. בנוסף, היסטוריה היא תחום שקשה להגדיר את שגרת העבודה שלה. אך להיסטוריון עבודה מעניינת ומדהימה - בשונה ממקצועות מעשיים כמו הנדסאי או רופא עבודתו של היסטוריון תלויה במקום העבודה, אפשר לומר שעבודתו של היסטוריון, בכל מבנה ומקום, כרוכה בבחינה מקיפה ופרטנית של ההיסטוריה, מחקר ולמידת אירועי העתיד על בסיס אירועי העבר.

מיהו היסטוריון?

ההיסטוריון הינו חוקר ההיסטוריה של המין האנושי, בנוסף היסטוריון הוא מבקר ובעל השפעה על עתיד האנושות. היסטוריונים הם אנשי מדע ומחקר אשר בוחרים להתמקד במחקר והבנת ההיסטוריה האנושית, תוך כדי התמקדות בתקופת זמן או אזור גאוגרפי מסוים. להיסטוריון תפקיד חשוב ומרכזי בתיעוד וניתוח התנהגות המין האנושי מתקופת קדם ועד היום. היסטוריון חייב להיות בעל כישורי הסקת מסקנות גבוהים וכמובן בעל יכולת אבחנה של השפעת העבר על ההווה.

מה כוללת עבודתו?

העבודה של היסטוריון כוללת בתוכה הרבה קריאה וחיפוש בכתבים ישנים, ייתור של מסמכים היסטוריים, ניתוח ומחקר של תמונות, סרטנים ואירועים מהעבר.


איפה לומדים ומה תחומי ההתמחות?

לימודי היסטוריה כוללים בעיקרה התעסקות בתקופות קדומות, תקופות שבלטו בהיסטוריה האנושית:
  • ימי הביניים
  • התקופה הקלאסית של יוון ורומא
  • והעת החדשה

בנוסף, ניתן לבחור התמחות, בין אם זה באזור גיאוגרפי או תקופה מסוימת, בא תרצו להתמקד והתמקצע.

ללימודי ההיסטוריה בישראל יש שלושה מסלולים עיקריים:
היסטוריה כללית – עם התמחות או העמקה בתקופה מסוימת
היסטוריה של המזרח התיכון
היסטוריה של עם ישראל
את לימודי ההיסטוריה ניתן ללמוד בכל מכללה או אוניברסיטה בארץ, כאשר התואר נקרא "מדעי הרוח".

שוק העבודה

שוק העבודה להיסטוריונים הינו גדול והוא בעל פוטנציאל רחב. וזאת מכיוון שלהיסטוריונים יש את המפתח להתקדמות המין האנושי. להיסטוריה חשיבות גדולה ומכרעת להתקדמות והצלחה של בני האדם. ישנן חברות, ארגונים ואפילו אנשים פרטיים אשר מוכנים לשלם המון כסף לחקירת ההיסטוריה של תחום/אזור מסוים. בנוסף, המון היסטוריונים בוחרים כיום להתמקד דווקא בגילוי מקורות הדת בעולם. כיצד האנושות השתנתה במילניום האחרון ומה צופה לנו העתיד. מה גם, הרבה מוזיאונים בעולם ישמחו להשים ידם על היסטוריון איכותי שיקדם את המקום, וייתן צבע ופרשנות חדשה לאירוע העבר. בנוסף, בעלי תואר שני ומעלה בהיסטוריה יוכלו להשתלב במגוון מוסדות אקדמאים בארץ ובעולם.

שכר

הבעיה העיקרית בתחום זה שאין מידע ודאי ומובהק לגבי השכר. מכיוון שענף ההיסטוריה הוא כל כך רחב וניתן להשתלב במגוון  רחב מאוד של עבודות. אך ניתן לתת דוגמא לשכר של מרצה במכללה או אוניברסיטה, כך שמי שיבחר בדרך זו יוכל להרוויח שכר שנע בין 10,000 ₪ ל-18,000 ₪ תלוי בוותק. ישנם גם היסטוריונים שעובדים בהייטק ובגופים ממשלתיים ששם הם עשויים להרוויח אפילו יותר. לדוגמא, היסטוריון ממשלתי מרוויח 24,000 ₪ על 183 שעות חודשיות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR