יום רביעי, 3 בפברואר 2016

בודק מזרנים - עבודת החלומות

בודק מזרנים
לכל אחד מאתנו ישנם ימים שהדבר היחידי שאנו רוצים זה להבריז מהעבודה בטענה שאנו חולים ולרבוץ כל היום במיטה הנוחה והחמימה. מה שלא ידעתם זה שיש אנשים מסוימים שזהו עיסוקם. עבודה בתור בודק מזרנים נתפסת כהגשמת חלום רטוב של המון אנשים, בודק המזרנים הינו דוגמא מדויקת ל"משרת חלומות".

מה כולל תפקידו של בודק המזרנים?

התפקיד כולל בתוכו מגוון פעילויות אותן רובנו מבצעים בזמן שהייתנו במיטה:
  • בדיקת תקינות קפיצי המזרן על ידי קפיצה עליו.
  • בדיקת נוחות, שכיבה וישיבה על המזרן.
  • ביקורת והשוואה בין סוגי המזרנים השונים.


דרישות המשרה

בניגוד למה שרבים חושבים, לא כל אחד יכול לעסוק בבדיקת מזרנים - ישנם דרישות סף:
  • יש צורך בהכשרה אקדמית, תואר בתחום האורתופדיה
  • הבודק חייב לזהות הבדלים בין הסוגים השונים של חומרי המילוי למזרנים
  • על בודק המזרנים להבין בהנדסת מוצרים ואנטומיית הגוף


מי מעסיק בודקי מזרנים?

המעסיקים העיקריים הינם חברות המזרנים הגדולות. אך ישנה אפשרות לעבוד כבודק מזרנים גם בבתי מלון ומשווקים מורשים. מלבד העובדה שעל הבודק לישון על המזרן מספר שעות תוך כדי התהפכות מצד לצד עליו לחוות את המזרן על כל אפיקיו וזה אומר לנסות לישון על המזרן עם וללא כרית, עם וללא מצעים, עם אור ובחושך מוחלט, בתוך חדר, בחצר ובכל פוזיציה אפשרית.

בנוסף, בודק המזרנים צריך להבין לבחון לאיזה קהל יעד יתאים המזרן, והאם הוא אידיאלי למגוון סיטואציות. המלצותיו של בודק המזרנים משמשות את החברות והיצרנים בעת הוצאת דגמים חדשים, ואת בתי המלון בעת רכישה  של מזרנים חדשים או ביצוע מקצה שיפורים במזרנים הקיימים. לאחר בחינת המזרנים על הבודק לפרט את טיב המזרן מבחינת רמת נוחות השינה ולהנפיק דו"ח אותו מגיש למנהלי החברות וליצרני המזרנים.

ציפיות שכר?

אתם בטח חשבתם לעצמכם פעם "איזה כיף היה אם הייתי ממשיך לישון והיו משלמים לי על זה". אז זהו שלא רק שהיו משלמים לכם, הייתם מרוויחים יפה מאוד,
משכורת ממוצעת של בודק מזרנים נעה בסביבות ה- 12,000 ₪ בעבודה תחת חברות/יצרנים. ובודק מזרנים העובד עם בתי מלונות יכולים להרוויח 7000 ₪ עבור בדיקה.


אך שלא תטעו, מדובר בעבודה מאוד רגישה עם דרישות סף גבוהות. מקצוע זה משפיע באופן ישיר על מיליוני אנשים בעולם ובדיקה לא נכונה עלולה לגרום לבעיות שינה, ובעיות גב ושרירים. בודק מזרנים ללא רקע וללא הכשרה יכול לפגוע במגוון רחב של קהלים, ולכן לא יועסק.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR