יום חמישי, 7 בינואר 2016

רעיונאיקופירייטר – כשרעיון הופך למציאות

רעיונאי (קופירייטר) הוא זה שמייצר את הרעיונות ובעיקר הטקסטים בענף הפרסום. הקופירייטר הוא זה שאחראי על כתיבת התוכן הפרסומי והרעיון שעומד מאחורי זה, בשונה מהארט דיירקטור שבכלל אחראי על הפן הויזואלי העיצובי של הרעיון.

אך בשונה ממה שמוגדר, גם הקופירייטר וגם הארט דיירקטור מבצעים את המשימה ביחד וזאת כי שניהם בעלי חשיבה יצירתית.

כאשר מעלים קמפיין חדש חשיבותו של הקופירייטר נעשת משמעותית במשרד הפרסום, הקופירייטר הו זה שמרכיב את הפן המילולי של מחקלת הקריאייטיב. וזאת לאחר שצוות הקריאייטיב הוגה את הרעיון ולאחר שהביאו את הרעיון לאישור מנהל הקריאייטיב ואם הרעיון שנהגה מאושר ע"י מנהל הקריאייטיב הרעיון מועבר לאישור נוסף של גורמים נוספים במשרד הפרסום לצורך בירור יכולת תקציבית ותכנון הקמפיין ולבסוף הרעיון מוצג לאישור בפני הלקוח.

מהו תחום עבודתו ואחריותו של הרעיונאי (קופירייטר)

  • תוכן המותאם גם לאינטרנט וגם למובייל.
  • פרסום לא קונבנציונלי - שיווק גרילה
  • כל הקשור לתחום הפרינט - ההדפסה שכולל בתוכו גם את השילוט חוצות
  • דיוור אלקטרוני וישיר
  • אפיון באנרים לאתרי אינטרנט
  • כתיבת פעילויות לרשתות חברתיות
  • כתיבת מודעות טקסטואליות
  • כתיבה והגהה לרעיונות של סרטונים ויראלים ברשת
  • יצירת אינטרקציה שיווקית עם המשתמש דרך המדיה
  • קד"מ


איך מגדירים רעיונאי טוב?

רעיוני טוב הוא זה שיודע בדיוק מה לומר ברגעים בהם כולם נותרים ללא מילים, הקופירייטר הוא הדמות היצירתית בכל משרד פרסום - הוא אחד כזה שמסוגל לקחת משפט אחד ולהביא לו תפנית עם מסר מכירתי או סולידי לגמרי, הקופירייטר הוא נועז שלא מפחד להביע כל רעיון שעולה לו בראש ופורץ גבולות דמיון. הקופירייטר זה מי שחושב מחוץ למסגרת של החברה ומציג לקהל משהו חדש שמעולם לא חשבו עליו לפני.

איך הופכים להיות קופירייטר?

כדי להפוך לקופירייטר טוב צריך קודם כל כישרון כתיבה ומחשבה יצירתית. אם חוננתם ביכולות אלו והחלטתם שזה מה שאתם רוצים לעשות בחייכם אז ישנם כמה אופציות טובות לקבל הכשרה של רעיונאי מן המניין.
  • קורס קופירייטינג באחת המכללות הדיגיטל והתוכן שבארץ
  • אם אתם ממש כישרוניים תוכלו לקבוע ישר רעיון עבודה עם משרד פרסום ולנסות את מזלכם
  • תואר בפרסום יכול לעשות עבודה טובה


רעיון פרסומי באתרי אינטרנט - קופירייטר דיגיטלי

בשנים האחרונות עולם האינטרנט הביא איתו תחום חדש המשלב את יכולותיו של הקופירייטר גם מבחינת ניסוח וגם מבחינת חידוד המסר השיווקי אותו מנסים להעביר.
בנוסף עולם האינטרנט מאפשר לבחון את הרעיונות ליכולת של הקופירייטר לשלב מילות מפתח בטקסטים שיווקיים לצורך קידום אתרים במנועי החיפוש.

ציפיות שכר?

שכרו של קופירייטר בתחילת דרכו בד"כ נעמד על ₪5,500 ומשם עם הניסיון והשנים עשר עשוי לעלות ל10,000-12,000 ₪

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR