יום ראשון, 13 בדצמבר 2015

סומלייה – מבקר יינות
סומליה

המילה "סומלייה" (Sommelier), מקורה בצרפת ומשמעותה בעברית חופשית זו "אוצר יין".
מקצוע הסומלייה הינו נחשב למקצוע יוקרתי וריווחי מאוד בענף המשקאות והמסעדנות. בעבר מקצוע זה היה נחשב לאנשים במעמד גבוה, וצערנו היום יש פחות ופחות אנשים המעוניינים במשרה זו.


אז מה זה בעצם סומלייה?

בעבר מקצוע זה היה נקרא "סומלי", מכיוון שחשבו שזה נשמע יותר טוב מסומלייה. ועצם מה מקורה של המילה סומלייה? מקורה של מילה זו מגיע דווקא מעולם החי, סומלייה הינה בהמת משא בצרפתית – והיא גם כינוי לאדם המגיש את היין למלך או לשליט. מטעם זה החליטו בעבר לשנות את שם המקצוע לסומלי – כיוון שהמקצוע כמו שציינו בתחילה הינו מקצוע יוקרה – האחראי על תחום היין בכל מסעדת יוקרה.


איזו הכשרה צריך כדי להתמקצע?

סומלייה צריך לעבור הכשרה מסודרת, עדיף לקבל את ההכשרה באחת האוניברסיטאות בצרפת או איטליה. במהלך ההכשרה יהיה על הסומלי לטעום ולהכיר לעמוק אלפי יינות שונים מכל קצוות תבל. לדעת להתאים את היין לאדם הנכון ולדעת ליצור לו חוויה מן טעימת היין. עוד דבר שתלמדו בהכשרה זה להתאים את היין לארוחה. לא כל יין מתאים לבשר או לדג, וישנם יינות המתאימים אך ורק לקינוחים. כמובן שמי שמעוניין לרכוש ידע בשביל עצמו ובפחות בשביל לרכוש מקצוע בעולם (אולי רק פה בארץ) יוכל לרכוש השכלה בקורס זריז שעורך כ-3 חודשים באחת המכללות בארץ. כמו לדוגמא ב Campus-Studies.


מהן דרישות הקבלה?

דבר ראשון וחשוב מהכל זה מוטיבציה. אלו לימודים קשים על אף שזה נשמע פשוט וקל, "כולה לטעום יין". דבר שני הוא ידיעת השפה הצרפתית, כן-כן זה לא מובן מאליו, אך הסומלי חייב לדעת צרפתית חוץ מעברית או אנגלית. מכיוון שרוב הלימודים הם בצרפתית ורוב הסיכויים ששם גם הוא ימצא עבודה. דבר שלישי ואחרון עליכם להתחייב בעת ההרשמה ללימודים שאינם הייתם או עדיין אלכוהוליסטים, ושאין לכם שום רשומה בנושא.


עלות הלימודים לאומת השכר הצפוי בתחילת עבודתכם

עלות הלימודים עבור רכישת המקצוע ינוע לרוב בין 10,000 יורו לבין 15,000 יורו. נשמע יקר? אך יש לחשוב על השכר שצפוי לכם בסוף ההכשרה ובתחילת העבודה.

סומלייה מתחיל מרוויח בין 1,000 יורו ל- 2,000 בשנה הראשונה. לאחר שצברתם ניסיון וותק של שנה לפחות סומלי יכול להרוויח בין 3,000 יורו ל-4,000 יורו. ובסופו של דבר הכסף הגדול – סומלייה ותיק בעל ניסיון של 10 שנים לפחות יכול להרוויח סכום אסטרונומי של 12,000 יורו.


ישנם עוד הרבה סיבות להסב הכשרה ולהיות וסומלייה מקצועי, רק צריך לדעת שזה לוקח הרבה זמן כדי להיות אחד. אלה אם כן אתם עילוי בתחום היינות ומשם הדרך פשוטה. כמובן שאם אתם אוהבים לשתות יין אינכם הופכים להיות עילוי. חשוב לזכור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR