יום שבת, 12 בדצמבר 2015

טכנאי מחשבים
טכנאי מחשבים


טכנאי מחשבים הוא אדם העוסק בתיקון ואבחון חומרת המחשב, העבודה בתחום טכנאות מחשבים מתחלקת לשני סוגים: עצמאי או שכיר. רוב הטכנאים הנמצאים בשוק מעדיפים את העצמאות על פני עבודה בחברה וזו מכמה סיבות עיקריות.

עבודה בחברה - הם קובעים את הכללים, לשכר יש הגבלה ולרוב עליך לעבוד לפי מספר שעות מסוים כדי להגיע למשכורת נורמלית. אך יש לזה גם דברים חיוביים כמו לדוגמא: רכב חברה, טלפון צמוד ומסגרת. גם אם אין עבודה השעון דופק והמשכורת נכנסת.

עבודה כעצמאי – אתם קובעים לעצמכם את לוח הזמנים, אתם אחראיים על הפרסום של עצמכם וכמה יעלה ללקוח כל שירות שאתם נותנים. לכן אין הגבלה בשכר שאתם מרוויחים ושעות העבודה מותאמות לכם על ידי העבודה שאתם קובעים לעצמכם. רוב הטכנאים בשוק העבודה הם עוסק פטור (עד 85,200 בשנה) ומעט מאוד מהם עוסקים מורשים.

אבחון תקלות במחשבים

חלק נכבד מהאבחון נעשה בעזרת צפייה והאזנה למחשב בעת התרחשות התקלה במחשב.  כמו לדוגמא, מצב בו המחשב לא מתפקד כראוי ומאט לעת כיבוי עד כיבוי מוחלט. דבר כזה מורה על צורך בבדיקת המערכת וצינון המעבד של אותו מחשב. טכנאי מוסמך יכול לדעת איך המעבד מעוצב וכך לפתור את התקלה במהרה. בנוסף לכל טכנאי יש כלי אבחון לתקלות במחשבים, המחולקים למספר קבוצות:

·         כלי חומרה שמובנים בכל מחשב (לדוגמא, רמקול קטן שעל לוח האם שמצפצף בעת אתחול המערכת)
·         כלי תוכנה שמובנים בכל מערכת הפעלה (לדוגמא, מנהל חומרה או יומן אירועים)
·         כלים חיצוניים (כמו אנטי-וירוס או כרטיס פוסט קרד)

תיקוני חומרה

טכנאי מחשבים עובד עם שני סוגי חומרה עיקריים: מחשבים נייחים ומחשבים ניידים. לעתים טכנאים גם מתקנים מגוון של ציוד היקפי כגון – התקני קלט-מקלדת, עכברים, סורקים והתקני פלט-מסכים, וכמובן מדפסות ורמקולים. בנוסף טכנאי מחשבים מוסמך, בעת תיקון חומרת המחשב, עובר גם על התקני האחסון החל מהדיסקים החיצוניים (דיסק קשיח) ועד למחשבי אחסון מידע מיוחדים המוגדרים כשרתים.

תיקוני תוכנה

בעת שטכנאי מחשבים עובד על תיקון תוכנה הוא בד"כ מבצע שני פעולות עיקריות:

שחזור מסמכים ומידע אישי

אחד התיקונים המבוקשים ביותר. זאת משום שבניגוד לשאר התקלות במחשב, מידע פרטי שנמחק אינם ניתנים לחידוש באופן עצמאי.

שחזור קובצי תוכנה

בעיקרון, תיקון תקלות מסוג זה דורשות אבחון מדוייק, אולם לא תמיד הדבר אפשרי ולכן צריך לבצע שחזור מערכת.

מה זה דורש?
כדי להיות טכנאי מחשבים במשק הישראלי, דרוש שיהיה לך תעודת הסמכה כלשהי, בין אם זה תואר, תעודת הנדסאי או תעודת קורס מקצועי. והחשוב מכולם זה ניסיון. ככל שיש לך יותר ניסיון בתחום כך תוכל להגיע ליותר לקוחות או לעבוד בחברות גדולות ולהרוויח יותר. ניסיון הוא שם המשחק בעבודה זו.

כמובן שעוד דבר הנחוץ לעבודה כטכנאי זה יחסי אנוש טובים. לא תמיד זה קורה אבל אם הטכנאי שבא לבקר בבית הלקוח הוא, אדיב ומנומס ללקוח יהיה יותר קל "לשחרחר" כסף. כי ככה אנשים. כל מה שצריך זה חיוך.

כמה מרוויחים?
אז כמו שאמרנו בתחילת המאמר, זה מאוד תלוי לאיזה כיוון הלכתם. כעצמאי או כשכיר בחברה.
כעצמאי תוכלו להגיע למשכורת שנעה בין 5,700 ₪ ל- 15,000 ₪ ברוטו לחודש. לאומת זאת כשכיר תוכלו להרוויח משכורת שנעה בין 4,700 ₪ ל- 10,000 ₪ ברוטו לחודש.

אך תוכלו לקבל עם זה תנאים, כמו רכב צמוד, פלאפון ופנסיה שלא פחות חשובים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR