יום שני, 4 באפריל 2016

מציל בים – מיליונר בבית

מציל בים
במידה שידעתם או במידה ולא - האנשים שמרוויחים כמעט כמו ראש הממשלה (ולפעמים אולי יותר) הם המצילים בחופי הים בארץ. על אף העובדה שהמציל עובד רק בעונת הקיץ, המצילים נהנים משכר חודשי גבוה גם לאחר תקופת הרחצה - בסביבות ה-70% מהשכר של חודשי הקיץ. המצילים מקבלים את השכר הגבוה ישירות העירייה, המועצות השונות או הרשות המקומית, כך שחלק מהשכר החודשי שלהם מגיע מהארנונה שאנו משלמים.

בחודשים יוני-יולי-אוגוסט נהנים המצילים משכר גבוה בצורה משמעותית מכל תפקיד בכיר אחר במדינה – אך ייאמר לזכותם, הם עובדים כל יום מצאת החמה עד צאת הנשמה, ובלי אפשרות לחופשה בשבתות ובמועדים שונים.

מה צריך כדי להיות מציל?

דבר ראשון והכי חשוב, צריך לאהוב את הים ואת השמש - ככה שלג'ינג'ים ולאקוופובים (פחד ממים) זה פחות מתאים. ובכל זאת, בכדי להיות מצילים בים עליכם לעבור הכשרה בהצלה ימית במכונים מורשים שמיועדים לכך והם באישור משרד התמ"ת.

בנוסף, קיימים 3 סוגי דרגות הסמכה:

סוג 1 - הסמכה זו מאפשרת לעבוד אך ורק כמציל בבריכה, ללא שום אפשרות להשתלב כמציל בחופים.
סוג 2 - הסמכה זו יוכלו לעבור רק מצילי בריכות בעלי וותק של שנתיים ומעלה, הסמכה זו מזכה אותם לשכר גבוה יותר ואפשרות לנהל צוות מצילים.
סוג 3, מציל בים -  הסמכה זו מאופשרת רק לבעלי הסכמות סוג 1+2, הסמכה זו מאפשרת להשתלב כמציל בחופים ומזכה את בעל ההסמכה בשכר גבוה הרבה יותר.

מאיזה גיל אפשר להיות מציל?

ובכן, בכדי להיות מוסמך סוג 1 עליכם להיות לפחות בני 18 ומעלה. ומשם רק הוותק והיכולות של המציל הן אלה שיקבעו את עתידו בתחום.

תנאי קבלה להכשרה כמציל

בכדי להיות בעל הכשרה של מציל ולהתקבל בכלל לקורס כזה, עליכם לעבור מספר תנאים ומבחנים לצורך
בדיקת כשירותכם.
  1. צלילה רצופה בעומק של עד 3 מטר למרחק של 25 מטר בממוצע.
  2. מעבר של בדיקת ראייה אצל רופא עיניים מוסמך.
  3. מילוי טופס בדיקות רפואיות כלליות ע"י רופא מוסמך.

ציפיות שכר
שכר ממוצע של מציל בים נע בסביבות ה- 25-45 אלף שקלים בחודש בעונת הרחצה. מציל בכיר או מנהל חוף עשוי להרוויח שכר גבוה יותר, כלומר כ-30-60 אלף שקלים בעונת הרחצה.

בחודשים בהם המצילים לא עובדים (חודשי החורף) שכרם נע בין 18-35 אלף שקלים בחודש - כ70% משכרם בחודשי הקיץ.


יחד עם כל היתרונות שיש בלהיות מציל בים והשכר הגבוה (מאוד) ישנם גם כמה חסרונות משמעותיים בעבודה בתור מציל. אחד מהם והעיקרי שבהם הוא הסיכוי לסרטן העור עקב חשיפה יומיומית לשמש. עוד חסרון זה הפנסיה - למצילים אין קרן פנסיה רק במידה והם החליטו בעצמם להפריש כל חודש.

למודעות דרושים של מצילי ים לחצו כאן >>
לעוד מידע בנושא ניתן לקרוא כאן >>

4 תגובות:

  1. איזה שטויות כתוב פה , ראשית בבריכה ובים ישנן תעודות והסמכות שונות לגמרי . מלבד העובדה שלא ניתן לגשת להצלה ים בלי תעודת בריכה זהו תנאי הכרחי. ההסמכות בבריכה מציל סוג 1 בריכה - מציל , מציל סוג 2 בריכה - מציל אחראי בבריכה הסמכה שיש צורך בה בבריכות מעל 2000 קוב מים כלומר 50 מטר. בים מציל ים סוג 1 - עוזר מציל בחוף הים , מציל ים סוג 2 - מציל עוזר בכיר בחוף הים , מציל ים סוג 3 - מציל אחראי בחוף הים . המעבר בין סוג לסוג מותנה בהצלחה במבחן עיוני ומעשי לאחר אישורי ותק עבודה מהרשות ואישורי מעסיקים מביטוח לאומי . בהצלחה רפי

    השבמחק
  2. בנוסף יש פנסיות והפרשות כחוק , וכמו כן השכר מאוד לא מדוייק מפרגן מידי לא קרוב למציאות כלל וכלל

    השבמחק
  3. שלום רב, בהמשך לטענות שלך שיכול להיות שהנם מוצדקות ובאות מניסיון וידע אישי בתחום אני חייב לציין שכל מה שנכתב בבלוג הזה הוא מידע שמגיע לאחר רעיון עם בעל מקצוע - לדוגמא במקרה זה רואיין מציל חוף מאזור הדרום והוא זה שנתן לי את המידע. בין אם הוא שגוי או לא לצערי איני יכול לאמוד זאת. אך ישנם עוד כמה מקורות מידע מלבד הראיון שעליהם התבסס המאמר אחד מהם הוא המאמר מבית מאקו שניתן לקרוא בקישור הבא https://goo.gl/zgT5Lx. אומנם לא הסתמכתי על הכתבה מזאת משום שהיא משנת 2009.

    בנוסף, אם יש לך הערות לשינוי אני אשמח לקבל אותם באופן מסודר למייל raphaelseo75@gmail.com כך שלא יהיו טעויות והמאמר לא יטעה אנשים.

    בברכה,
    רפאל מנהל הבלוג

    השבמחק

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR