יום שלישי, 1 במרץ 2016

נהג הובלות – להוביל ולהצליח

חברת הובלות

אחד התפקידים החשובים, הבולטים והריווחים ביותר בחברת הובלות הוא נהג ההובלה.
נהג המשאית אחראי על מגוון התפקידים בעת הובלת משרדים או דירות, על אף שאינו  מעורב בעבודה בפועל בדרך כלל אלה הוא אחראי בעיקר בשינוע של הציוד לבית הלקוח.

אספנו בשבילכם כמה דוגמאות לתפקידיו החשובים של נהג ההובלות:
  • סידור הציוד והסחורה – במרבית חברות ההובלה מקפידים שהתווסף להובלה נהג נוסף שימוקם בחלק האחורי של משאית ההובלה, וזאת על מנת שיוכל לסדר את הציוד והסחורה בעת העמסה ופריקה של הציוד. בד"כ המובילים מביאים עימם ארגזים וקרטונים, ובכך הנהג המשני בוחר איכן וכיצד למקם את אותם ארגזים בתוך הקבינה ובתא המרכזי של המשאית. נהג וותיק שיודע את העבודה, ידע לחסוך מקום בקבינה ואף יסדר את הסחורה באופן כזה שיהיה קל לפריקה.
  • נהיגה – התפקיד העיקרי והחשוב ביותר של הנהג הוא כמובן הנהיגה עצמה. הנהג מגיע עם משאית ההובלה לכתובת הרצויה שם יתבצע הפריקה או הטעינה של המשאית. עליו לבדוק מראש דרכי הגעה מהירים אל הכתובת שאליה הוא נשלח ומה הזמן הסביר ביותר שהוא יוכל להגיע אליה מנקודת המוצא. בנוסף, על נהג המשאית אחריות כבדה, עליו לנסוע בזהירות רבה שמה לא יפגע המטען במשאית והציוד יוכל להגיע ליעד בשלום.
  • פריקה – עוד תפקיד שעליו אחראי הנהג, הינה הכנת הציוד או הסחורה לפריקה. על נהג ההובלה להוציא את הציוד שנמצא בארגזים לקדמת המשאית, אל במות ההרמה (רמפה). בצורה זו ניתן לפרוק את הציוד בקלות וביעילות רבה יותר אצל הלקוח.

מה צריך כדי להיות נהג בחברת הובלות?

ישנם כמה קריטריונים עיקריים עליהם מסתכלים כאשר חברת הובלות בוחרת נהג חדש לחברה.

  • על הנהג להחזיק ברישיון מתאים בדרגת 1C - זו דרגת רישיון שמתאימה לנהיגה על משאית. הרישיון מיועד לנהיגה על רכב מסחרי כבד במשקל של 3.5 טון ועד 12 טון. (ישנה אפשרות להוציא רישיון זה מטעם הצבא).
  • הנהג צריך להיות בעל ניסיון בתפעול ותחזוקת משאית וניסיון באספקת שירותי הובלות. במידה ואין לנהג ניסיון מתאים עליו לעבור הכשרה ייעודית מתאימה.
  • מסמך ר.פ ממשטרת ישראל, על הנהג להביא עימו תעודת רישום פלילי מטעם משטרת ישראל ולצרף לזה תעודת דוחות ממשטרת התנועה.

ציפיות שכר

נהג הובלות ללא ניסיון ובעל רישיון 1C צפוי להרוויח 6500 ₪
נהג הובלות על ניסיון צבאי ירוויח 8000 ₪
נהג סמיטריילר בעל ניסיון צבאי ירוויח 10,000 ₪
נהג בעל ניסיון של מעל 5 שנים צפוי להרוויח בין 12,000 ₪ ועד 16,000 ₪

כמה יעלה קורס נהגי תובלה?

קורס נהגי תובלה משתנה בין מקום למקום. אך ממוצע המחירים לקורס למי שלא עשה זאת דרך הצבא יהיה בין 15,000 ₪ לקורס ועד 30,000 ₪.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR