יום שני, 15 בפברואר 2016

מדריך גלישת גלים

מדריך גלישת גלים
ישראל, כידוע לכולנו, התברכה ברצועות חוף נפלאות ובמזג אויר מצוין לגלישה, מה שהופך את הארץ שלנו למקום עליה לרגל של מאות גולשים מידי שנה. אומנם רובנו מחכים לעונת הקיץ כדי לפקוד את חופי הארץ, אך ישנם גם כאלו שמתפקדים בים בכל מזג אוויר. גולשים מקצועיים מחכים למצב בו הים סוער וזאת על מנת ליהנות מגלים גבוהים ובתדירות תכופה.

אם אתם האנשים האלה שמחכים כל השנה לאותם ימים שמתאימים לגלישה, ואם הגלשן שלכם הוא החבר הכי טוב שלכם, יש באפשרותכם להפוך את התחביב שלכם למקצוע רווחי ומאתגר.


מה צריך כדי להיות מדריך גלישה?

על מנת להיות מדריך גלישה ולהכשיר את הדור הבא, המדריכים חייבים להיות קודם כל בעלי רקע מעשי עשיר בתחום הגלישה ורצוי שגם בשחייה - בלעדי רקע זה יהיה להם קשה וכמעט בלתי אפשרי להעביר את תורת הגלישה. כדי לעסוק בהדרכת גלישה על המועמדים לעמוד בכמה מבחני גלישה שונים (ומשונים). ראשית, גל מועמד עובר ריאיון אישי. בנוסף המועמד יצטרך להציג אישורים רפואיים אשר מתירים את בריאותו ואת פעילותו בים.

לימודי ההכשרה מתחלקים לשני סוגים:
  • לימודים מעשיים
  • ללימודים עיוניים

בדרך כלל הלימודים הללו מסתכמים ב-200 שעות לימודיות, אשר בסוף הלימודים אלו שסיימו בהצלחה ובציון גבוהה את הלימודים, גם המעשיים וגם התאורטיים, יוכלו להכשיר ולהדריך.

חשוב לדעת - המדריך חייב להיות במודעות מלאה למצבי הקיצון ולסכנות שמתרחשות בסביבת ההכשרה ומכיוון שהעבודה היא עם אנשים עליהם להיות בעלי גישה סבלנית. מדריכים בעלי תכונות אלו ייצרו חוויה מהנה וחיונית לדור הבא של הגולשים ולא חוויה לימודית נוקשה ואפורה.

כמעט כל מדריכי הגלישה בארץ מודים שהם מקבלים סיפוק אדיר מהעבודה שלהם, ושהם מרגישים זכייה בכך שהם מדריכים גולשים חדשים, וברוב המקרים ניתן למצוא עבודה ראויה בתחום גם כשכיר וגם כעצמאי.

איכן ניתן ללמוד הדרכת גלישת גלים?

מי שמעוניין בלימודי הדרכה בגלישת גלים וחושב שהוא יכול לעמוד בקריטריונים שהצגנו - יוכל להשתלב במגוון מסלולי לימודים במכללות השונות או לקחת קורס מקצועי בתחום.

דוגמא טובה למקומות בהן ניתן לרכוש את המקצוע הינם, המכללה האקדמית "וינגייט", לימודי תעודה תלת שנתיים או לקחת קורס בREEF הרצליה שם ניתן לקבל הכשרה מעשית בתחום גלישת הגלים. וכמובן שתמיד ניתן לחפש בגוגל למצוא עוד מגוון מקומות אשר מעבירות קורסי הכשרה בתחום.


ציפיות שכר

מדריך ללא ניסיון ולאחר הכשרה ירוויח לרוב משכורת זוטרה שנעה בין ה-6000 ש"ח ל-7000 ש"ח
לעומתו מדריך בעל ניסיון של 3 שנים לפחות צפוי להרוויח בין 8000 ש"ח ל- 10,000 ש"ח ברוטו.
מי שפונה להיות עצמאי בתחום המשכורת שלו עלולה להשתנות מתקופה לתקופה, אך הוא יכול להרוויח הרבה יותר.

חשוב לציין! קשה מאוד למצוא מודעות דרושים באינטרנט בתחום הדרכת גלישת גלים. אך אין מה לדאוג, רוב המכללות והקורסים עוזרים למצוא מקום עבודה בתחום לאחר סיום ההכשרה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR